%0 Journal Article %T راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی %J علوم حرکتی و رفتاری %I دکتر مهدی تاراجیان %Z 2645-7806 %A کریمی, حامد %A آمره, محمد %A حسنوند, ایمان %A سیف پور, کاظم %D 2020 %\ 09/22/2020 %V 3 %N 3 %P 361-371 %! راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی %K استراتژی %K برنامه ریزی استراتژیک %K گردشگری %K گردشگری ورزشی %R %X هدف تحقیق حاضر تدوین راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی استان ایلام بود. تحقیق حاضر از نوع زمینه‌یابی ـ توصیفی تحلیلی بوده و به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران و کارشناسان ادارات ورزش و جوانان استان ایلام 60 نفر و ادارات گردشگری و میراث فرهنگی به تعداد 80 نفر بودند (140 N=). نمونه آماری به روش کل شمار برآورد شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه محقق ساخته بود؛ که روایی صوری آن توسط 12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن برابر با (88/0 =α) محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با از آزمون‌های آمار توصیفی و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 23 انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که گردشگری ورزشی استان ایلام دارای 12 نقطه قوت، 12 ضعف، 11 فرصت و 12 تهدید می‌باشد که پس از تحلیل داده‌ها و تشکیل ماتریس ارزیابی هر یک از عوامل داخلی و خارجی مشخص شد، گردشگری ورزشی استان ایلام در موقعیت WT قرار دارد.واژگان کلیدی: استراتژی، برنامه‌ریزی استراتژیک، گردشگری، گردشگری ورزشی. %U https://www.jmbs.ir/article_118237_91c33984b33e16703fae598af59a87eb.pdf