%0 Journal Article %T تدوین مضامین تعالی استراتژیک فوتبال خراسان شمالی با رویکرد آمیخته بازاریابی %J علوم حرکتی و رفتاری %I دکتر مهدی تاراجیان %Z 2645-7806 %A امیری, سید محمد %A عظیم زاده, سید مرتضی %D 2021 %\ 06/22/2021 %V 4 %N 2 %P 107-115 %! تدوین مضامین تعالی استراتژیک فوتبال خراسان شمالی با رویکرد آمیخته بازاریابی %K آمیخته بازاریابی %K برنامه‌ریزی راهبردی %K تدوین برنامه %K هیئت فوتبال %K خراسان شمالی %R %X مقدمه: هدف از انجام این پژوهش، تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی هیئت فوتبال خراسان شمالی می‌باشد. تحقیق حاضر از نوع زمینه‌یابی بوده که به روش توصیفی تحلیلی و به شکل میدانی انجام گرفت.مواد و روش‌ها: جامعه آماری تحقیق شامل: کلیه کارکنان، پیشکسوتان مرتبط با هیئت فوتبال و مدیران هیئت‌های فوتبال استان خراسان شمالی بودند. نمونه آماری به‌صورت کل شمار از جامعه آماری انتخاب و درنهایت از 50 پرسشنامه ارسالی، تعداد 50 پرسشنامه واصل گردید. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که روایی آن تأیید شد. برای تدوین ده تن از صاحب‌نظران و اساتید مدیریت ورزشی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (82/0) تائید شد. استخراج استراتژی‌ها از تحلیل SWOT و برای رتبه‌بندی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید از آزمون رتبه‌بندی فریدمن استفاده گردید.یافته‌ها: یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که آمیخته بازاریابی در هیئت فوتبال استان خراسان شمالی ازلحاظ موقعیت استراتژیک و در ماتریس داخلی و خارجی، در منطقه تدافعی قرار دارد.نتیجه‌گیری: در استان خراسان شمالی، هیئت‌ فوتبال باید با تجدید ساختار و ارزیابی مجدد، خود را تقویت کند یا منحل گردد و یا در سازمان دیگری ادغام شود. %U https://www.jmbs.ir/article_139583_5d5b621289f5fee94c27a238fbfddac5.pdf