TY - JOUR ID - 161753 TI - شناسایی و اولویت بندی فرصت های بازاریابی گردشگری ورزشی شهرستان درگز JO - علوم حرکتی و رفتاری JA - JMBS LA - fa SN - 2645-7806 AU - حسنی, معصومه AU - اسداللهی, احسان AU - فهیم دوین, حسن AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی مؤسسه آموزش عالی سناباد گلبهار AD - استادیار، عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار AD - دانشیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 2 IS - 4 SP - EP - KW - بازاریابی KW - خدمات گردشگری KW - فرصت های طبیعی KW - محیط گردشگری DO - N2 - هدف تحقیق حاضر شناسایی و اولویت بندی فرصت های بازاریابی گردشگری ورزشی شهرستان درگز بود. این پژوهش به دلیل مطالعه موردی بودن و ارائه راهکار، در دسته تحقیقات کاربردی جای می گیرد. از نظر ماهیت پژوهش آمیخته است. در بخش کیفی جامعه آماری شامل متخصصان بازاریابی ورزشی، اساتید مدیریت ورزشی و خبرگان حوزه گردشگری ورزشی بود که شیوه نمونه گیری به صورت هدفمند بود و در مجموع ۱۰ مصاحبه انجام شد تا داده ها به اشباع نظری رسیدند. جامعه آماری در بخش کمی همان جامعه بخش کیفی بعلاوه ورزشکاران و مربیان، مسئولین و مدیران ورزشی شهرستان درگز و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های تربیت بدنی، مدیریت، گردشگری و بازاریابی به تعداد ۱۵۶نفر بودند. در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از آزمون های تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده شد. بر مبنای یافته ها ۲۸ فرصت گردشگری ورزشی و ۱۷ راهکار بازاریابی بر مبنای فرصت های گردشگری ورزشی در شهرستان درگز شناسایی شد. با توجه به یافته های تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش واریماکس ۵ عامل اصلی شناسایی شد که شامل خدمات گردشگری، فرصت های طبیعی، محیط فرهنگی، محیط فنی و اقتصادی و محیط جغرافیایی بود. UR - https://www.jmbs.ir/article_161753.html L1 - ER -